~ 2021-03-05 ~
Według analizy Joint Research Centre z 2019 roku Grupa SEB, do której należą Krups, Rowenta, Tefal, Moulinex już wcześniej stosowała etykiety związane z naprawą.
Pod hasłem „Produkt serwisowany przez 10 lat” grupa promuje możliwość naprawy sprzętu, który sprzedają. Produkty SEB – a to przede wszystkim suszarki do włosów, roboty kuchenne, blendery i segment małego AGD. Każdy produkt oznaczony tą etykietą ma wskazywać konsumentom, gdzie mogą w autoryzowanym serwisie naprawić sprzęt w razie awarii i zagwarantować możliwość rozebrania urządzenia na części bez przeszkód.
Dodatkowo przez 10 lat od daty wypuszczenia produktu części zamienne powinny być dostępne do kupienia w przystępnej cenie. Najdroższa część nie może przekroczyć 50% wartości sprzętu. Ale jak to się ma w praktyce?
Przede wszystkim trzeba zajrzeć do urządzeń i znać ich budowę. Ekspresy do kawy Krupsa są popularne i chętnie wybierane przez konsumentów z uwagi na jakość wykonania i przede wszystkim przystępne ceny. Sprawdzamy, że można dokupić dzbanki do kawy, pojemniki na wodę i nawet młynki do mielenia, jak się zepsuje oryginalny. Na pewno ciężko o zamienniki, a w zasadzie ich nie ma tylko mamy możliwość zakupienia oryginalnych części.
Sytuacja gorzej wygląda w przypadku robotów kuchennych Moulinex. Części zamiennych niewiele, w większości przypadków są to tarcze, akcesoria i elementy obudowy. Jak się silnik zepsuje to szanse na jego naprawę maleją.
Chcesz wiedzieć więcej napisz do nas